EQ-painting

EQ-painting

måndag 4 oktober 2021

Möjlighetsströva

En idé jag provar på Linkedin. Förra veckan:


Vill du pröva att möjlighetsströva?

Vi möts i Ruddalen, vid entrén om du kommer med bil eller cykel, annars kan jag möta upp vid Musikvägens hållplats.

I en halv- till hel timme är du välkommen på kravlös utforskning av vår egen natur.

Kontakta mig så bokar vi tid och dag.

Öppet nu för 20-100 kr att prova på att vandra med mig i Möjligheternas Moln.


Idag:

Öva på att möjlighetsströva - eller kanske helt enkelt möjlighetsöva?


Förra veckan mötte jag upp med en strövare vid Frölunda kulturhus, vid Frölunda torg, tänker det kan vara en plats som passar fler?

Nära till Ruddalen, vi passerade Slottsbergs mosse och sedan förbi skrinnarhallen, avslutade vid Positivparken, ungefär 50 minuter senare.


Vi gick på stigarna, det går lika bra med mer terräng. Vi samtalade, går bra att vara tyst. Att bara känna efter vad som passar för stunden, hur ofta gör vi det? Härlig höstsol och blå himmel förgyllde promenaden.


Strövaren sammanfattade så här spontant:

- Jag har tänkt på många fler möjligheter än jag nämnt.


Det händer saker när vi får en kravlös stund i naturen.


Välkommen att möjlighetspröva med mig!



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar