EQ-painting

EQ-painting

måndag 25 oktober 2021

Livets hälsoresa

Jag vill slå ett slag för att tala om livets Hälsoresan.

Sjukvård - Friskvård och andra vård- och insatsrelaterade begrepp talas det mycket om.


Behövs förstås, men...

Allt som blir bojor drar ner oss, håller fast oss, begränsar oss...

Mål, planering, effektivitet, projekt, aktiviteter, mätning, ...

Vi behöver mer fokus på möjligheter, kärlek och glädje.

När vi släpper krav släpps lusten fram.

När vi släpper fram oss själva ser vi vad våra egna mått är, vad är hälsosamt för mig? Vi är unika och olika men ändå som människor tämligen lika.
- hur många mål vill jag ha?
-hur vill och kan jag bidra till de mål vi satt tillsammans?
- hur är det med de mål jag inte kan påverka? (ex. relationer, arbete eller samhällsmål, globala mål)
- vilka mål känner jag överhuvudtaget till? som jag anses vara med på?
- vem bestämmer?

Vad händer om jag tänker möjligheter i stället?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar