EQ-painting

EQ-painting

onsdag 6 april 2016

Ta ditt hjärta i dina händer


Nu har jag hittat något igen, något som talade direkt till mig.

Det handlar om att vårda sig själv.

Det är Filippa, som jag går till för att vårda mig, som skriver om detta.

Önskar du leva ett långt och rikt liv, finn då en ritual vars innersta syfte är att uppmärksamma dig själv och det mirakel som livet faktiskt är.

Anknyter starkt till mitt blogginlägg om rutiner. Min morgonrutin jag beskriver där, är faktiskt mer av en ritual för att uppmärksamma mig själv.

Så bra när någon sätter ord på saker jag inte ens tänkt klart själv, tack Filippa.

Till min ritual kan jag nu lägga detta:

Men först av allt på morgonen ska du kupa händerna och placera en över hjärtat, en under. Massera, eller snarare klappa försiktigt med varje hand. Sedan ska du tala med ditt hjärta.



#blogg100   Dag 37


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar