EQ-painting

EQ-painting

måndag 14 februari 2022

Möjlighetsströva på olika vis

 Det som kom till mig är att Möjlighetsströva kan vara hela min "affärsidé".

I stället för att tänka naturen tänka allt.

Möjlighetsströva
  • i naturen
  • i tankarna
  • i känslorna
  • i vardagen
  • på jobbet
  • på fritiden
  • i relationerna
  • i ditt mående
  • o s v...

Det är det jag gör och har gjort i veckan, kring en massa olika ämnen. Det som kan kännas som "problemområden" för tillfället får nytt ljus när en strövar runt i möjligheter som alltid finns, även om de kan kännas dolda först.
Det är möjligheter som lett mig framåt i min egen utveckling, i relationerna till de närmaste, i mitt nya liv.
Att ströva i möjligheter i stället för att sträva mot mål.

"Livspusslet" ligger inte där med färdiga bitar att foga ihop. Livet är och händer i ständig förändring. Att kunna se möjligheter (inte hot) i det är stort, vägen fram att ströva i tillit och trygghet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar